0733742523

הבנק תבע אותך? המדריך להתמודדות נכונה מול תביעה בנקאית

פתיחת מעטפה המכילה תביעה רשמית מארגון גדול ובעל מוניטין מרשים כמו בנק עלולה להיות אירוע טראומטי ומאיים. מורכבות התיק, השפה המשפטית, הסכומים הגדולים הכרוכים בכך והדרישות המחמירות יוצרים תחושות של חוסר אונים ופאניקה. עם זאת, חשוב להבין שהמצב אינו חמור כפי שהוא עשוי להיראות ממבט הראשון. במאמר זה נסביר כיצד ניתן להתמודד עם תביעה בנקאית בנחישות ורוגע. נסקור את הנקודות החשובות ביותר, החל מעמידה בלוחות זמנים קריטיים ועד למשא ומתן מוצלח, ונסביר כיצד לזהות נכסים טעוני עיקול ומתי כדאי לפנות לעורך דין מנוסה. ההמלצות שלנו יעזרו לכם לנהל את החובות שלכם בצורה יעילה יותר ולמנוע את החמרת המצב הקיים.

שמירה על קור רוח

קבלת תביעה בנקאית יכולה להיות מאיימת, במיוחד עבור מי שאין לו ניסיון בעניינים כאלה. חשוב להתגבר על הפחד ולהישאר רגוע. זכרו שזוהי רק תחילתו של ההליך המשפטי, ויש לכם יכולת להתגונן ולטעון את טענותיכם. רשמו את התאריך המדויק שבו קיבלתם את התביעה הבנקאית, שכן זה קובע את המועד להגשת "בקשת רשות להתגונן" לבית המשפט. מעשית, יש לכם כ- 30 יום להגיש בקשה זו. הארכת המועד אפשרית רק בנסיבות מיוחדות ובהסכמת הבנק, ולכן חשוב לעמוד בכל המועדים הפורמליים כבר מהתחלה.

איתור נכסים טעוני עיקול

התכוננו לתפיסה זמנית אפשרית של רכושכם, שהבנק עשוי לבקש מבית המשפט. כפי שניתן לראות בהליך ע"א 8470/22 בנק לאומי לישראל נ' מדינת ישראל, הבנק רשאי לבקש תפיסה זמנית של נכסיכם הפיננסיים כבר בשלב הגשת התביעה להבטחת אפשרות פירעון החוב. כדי להימנע מפגיעה בתפקוד היומיומי ובאיכות חייכם, זהו מראש את הנכסים החיוניים עבורכם ואשר ניתן להעבירם לידיים אמינות. פעולות אלו חייבות להיות חוקיות ובתום לב על מנת שלא ייחשבו לניסיון להסתיר נכסים או להלבין הון. לשם כך יש להתייעץ עם עורך דין בקיא בתחום.

הבניית הגנה

כדי להתמודד עם התביעה נגדכם בהצלחה, חשוב לשמור על רוגע ולעמוד בקפדנות על לוחות הזמנים. שמרו על תיעוד מסודר של הדברים, רשמו את כל התאריכים החשובים, ואספו את כל המסמכים הדרושים להגשה לבית המשפט. פנו לעורך דין כדי לקבל ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלבי הליך בניית ההגנה וההתכוננות אליה.

מניעת הידרדרות המצב

ההמלצות שלנו יעזרו לכם לא רק להתמודד עם התביעה הנוכחית, אלא גם ללמוד כיצד לנהל את החובות שלכם באופן אחראי יותר. הדבר יעזור לכם להימנע מן הידרדרות מצבכם הכלכלי בעתיד ויקטין את הסיכון לפשיטת רגל. בעזרת הכלים והייעוץ המוצעים במסגרת היועץ המשפטי, תוכלו להתמודד בצורה מיטבית עם המצב וליצור כוח מיקוח משמעותי במשא ומתן והסדר חובות. אל תתייאשו ואל תיבהלו. אנו כאן כדי להציע לכם את הכלים לטפל בתביעה נגדכם בצורה שקולה ויעילה.

ניסיון להגיע לפשרה

גם אם הנכם סבורים כי תביעות הבנק הוגנות והחוב אכן קיים, אין פירוש הדבר שעליכם לקבל באופן פסיבי את כל החוב. במקרים רבים ניתן להפחית את הנזק הכלכלי עבורכם באמצעות משא ומתן בנושא הסדר החוב. אחת הדרכים האפשריות היא לפנות לסניף הבנק ולהציע פתרון פשרה. אפילו אם בשלב זה תקבל תשובה כמו "התיק כבר הועבר לעורך דין", אל תוותרו. יש להמשיך לפנות לבנק, התעקשו על משא ומתן ונסו לשכנע את נציגי הבנק להתגמש. הצעתכם עשויה לכלול מחיקת חלק מהחוב, פריסת תשלומים על פני תקופה ארוכה יותר, דחיית מועדי תשלום ופתרונות נוספים. גם לאחר הגשת תביעה משפטית, ניתן לפנות לעורך הדין של הבנק ולנסות ליישב את הסכסוך בדרכי השלום. ככל שסכום התביעה גבוה יותר, כך עולה הסיכוי לחסוך סכום משמעותי באמצעות פשרה.

טיפול מקצועי בתביעות נגד בנקים במשרד עורכי הדין אורה צימברג 

במשרדנו אנו מעניקים ללקוחותינו סיוע מקצועי בכל הנוגע לטיפול בתביעות בנקאיות. שירותינו כוללים:

  • ייעוץ ראשוני: בייעוץ הראשוני נקשיב לסיפורכם, נלמד את מסמכי התביעה ונעריך היבטים שונים הן משפטיים והן אחרים. נתאר את התמונה הראשונית להגנה ונציע אסטרטגיה לפעולה עתידית.
  • ייצוג מקצועי בהליך משפטי: צוות עורכי הדין המנוסים שלנו ילווה אתכם בכל שלבי ההליך המשפטי, החל מהגשת בקשת רשות להתגונן ועד לייצוג בדיונים. יש לנו את הניסיון והמקצועיות הנדרשים כדי להציג את עמדתכם באופן המשכנע ביותר.
  • ניהול התקשרות אל מול הבנק וגורמים נוספים: במסגרת הייצוג, אנו מתקשרים עם נציגי הבנק ורשויות ממשלתיות, תוך הגנה על האינטרסים שלכם.
  • סיוע בבחינת צעדים נוספים: משרדנו יספק לכם סיוע גם לאחר סיום ההליך המשפטי, לרבות בהליכי פשיטת רגל או הסדרי חובות ארוכי טווח. אנו נעניק לכם הגנה משפטית ותמיכה ראויה. 

במשרד עורכי הדין אורה צימברג תקבלו תמיכה נלהבת ומקצועית, שמטרתה לספק פתרונות יצירתיים והוגנים. צוותנו עובד במסירות כדי למקסם את סיכוייכם לזכות ולהגן על האינטרסים החשובים שלכם.