נכס מקרקעין משועבד ויש משכנתא? נקלעת לחובות? כדי שלא תאבד את הבית מה עליך לעשות

כולנו אוהבים את בתנו.
זוהו מקום יקר ערך, עוגן של בטיחות בחיינו. יחד עם זאת, מה עושים אם לאחר השקעה אדירה של כסף, זמן ומאמץ, שינוי במצב כלכלי מסכן את יכולותיכם לבצע תשלומי משכנתא? מה אם מדובר באובדן הבית המשועבד בגין חובות שצברנו או קשיי תזרים זמניים? מאמר זה הולך להסביר את הנקודות הללו.

 

המשמעות המשפטית של שעבוד נכסים?

שעבוד נכסים הוא מונח משפטי שמתייחס אל המצב שבו הלווה מעמיד נכס כבטוחה עבור החוב שלו. במקרה הזה, מטרת הבטוחה היא לאפשר לנושה לגבות את החוב באמצעות אותו נכס. הדבר אפשרי גם בתרחיש שהלווה אינו מסוגל לעמוד בתשלומי החוב. תכלית שעבוד הנכסים נועדה לשמש ביטחון עבור הנושים, דבר המאפשר להם להעניק הלוואה בתנאים נוחים יותר לחייב, שכן הסיכון הכרוך בהלוואה מצטמצם בהתאם לערך השעבוד. אמנם בפרקטיקה, שעבוד הנכסים מניח שימוש במנגנון משפטי המגן על זכויותיו של הנושה ומבטיח כי יוכל לממש את זכויותיו שקיבל במקרה של חדלות פירעון מצד החייב.

 

כיצד משכנתא חכמה יכולה להציל את הבית?

החקיקה הקיימת לא מגבילה את מספר השעבודים שניתן לבצע עבור נכס אחד. באופן עקרוני מדובר בחלון הזדמנויות  אשר באמצעותו ניתן להימנע מסכנת אובדן הבית גם אם נתקלתם בקשיים כלכליים בלתי צפויים. פתרון זה מגיע דווקא מן נטילת משכנתא חדשה שתבוסס על הנכס המשועבד שלכם. מדובר במשכנתא נוספת שנועדה במיוחד לאיחוד כלל החובות הקיימים במסגרת של מסלול אחד, נוח ובר-החזר לטווח ארוך. אכן, באמצעות איחוד החובות כזה, תגיעו לאפשרות למשוך את כל ההון הנדרש באמצעות המשכנתא החדשה, לכסות את כל החובות והתשלומים בבת אחת, ולקבל הקלה משמעותית שתסייע רבות בחזרה למסלול יציב ומאוזן.

 

יתרונותיה של המשכנתא החכמה

היתרונות של נטילת משכנתא לצורך איחוד חובות הופכים את האופציה הנדונה לכלי כה יעיל להצלת הבית שלכם. ראשית, ניתן לומר בוודאות סבירה כי המשכנתא תאפשר לכם גישה למשאבי מימון גבוהים הרבה יותר מאשר אלה שתוכלו לקבל באמצעות הלוואות רגילות. כך, בפועל, ניתן להשיג סכום המימון של עד 70% משווי הנכס המשועבד. סכום כזה לא יהיה זמין עבורכם בשום מסלול אשראי או הלוואה. יתר על כן, חשוב להדגיש גם את תנאי המשכנתא הנוחים – החזרים חודשיים הינם בדרך כלל נמוכים לעומת גובה המימון, והחזר החוב יכול להיות מפוזר על פני תקופה ארוכה של עד 30 שנים. גמישות פיננסית כזו קשה למצוא במסגרות אחרות המוצעות עבור לווים שנקלעו לקשיים פיננסיים כבדים. יתרון מכריע נוסף כרוך ביכולתה של משכנתא לרכז ולאחד את כל החובות השונים שהיו קיימים עד עתה תחת קורת גג אחת. היא תאגד את כל ההחזרים השונים במסגרת מסלול אחד, קבוע ותוכנן מראש לאורך כל התקופה. בכך, אנו דנים בפתרון שנועד להקל משמעותית על העומס הפיננסי והלחץ הניהולי שמלווים לא פעם תשלומי החזרים, ואפילו להגדיל את ההכנסה הפנויה שלכם מדי חודש.

 

מה תפקידו של עורך דין בנושא?

לעיתים קרובות אנשים מוצאים את עצמם במצוקה כלכלית בעיקר בשל חוסר מודעות או התעלמות מסיבות שמובילות להצטברות החוב. עם זאת, טיפול מוקדם בבעיה ברוב המקרים מאפשר למצוא פתרון חוקי תוך שמירה על זכויותיהם של כל הצדדים.

לכן, התערבותו של עורך דין בעל ניסיון מוכח בתחום שעבוד הנכסים היא הכרחית למען מזעור הנזקים וסכנת לאבד את ביתכם או נכס כלשהו אחר. חשוב להבין כי תחום שעבוד הנכסים הוא תחום מורכב ורחב היקף, המצריך היכרות מעמיקה עם ההסדרים החוקיים הרלוונטיים וכן עם דרכי התנהלות שוק ההלוואות והמשכנתאות.

היכרות כזו נמצאת בדרך כלל רק בידי אנשי מקצוע, ובמקרה הנדון- בידי עורכי דין הבקיאים בתחום המשפט המסחרי.

עורך דין זה יכול לספק ליווי משפטי ראוי, הן ללווה והן למלווה , החל משלב בחירת השעבוד המתאים ועד לנקיטת הליכים משפטיים לצורך קבלת משכנתא חדשה עבור הנכס המשועבד. 

במשרד עורכי הדין אורה צימברג אנו מבינים עד כמה חשוב ללקוחותינו לשמור על נכסיהם ולצאת ממצב של קושי כלכלי כמה שיותר מהר. לכן, הצוות המנוסה שלנו שם דגש מיוחד על העבודה עם לקוחותינו במתכונת של ליווי אישי ועל הבדיקה המעמיקה של כל מקרה ומקרה.

אנו מאמינים כי קיים פתרון אלגנטי עבור כל סוגיה משפטית שעמה מתמודדים בעלי נכסים היום, ואנו מתחייבים למצוא אותו עבורכם. תתקשרו אלינו עוד היום ותנו למקצועיות שלנו לעבוד בשבילכם.