הליך חדלות פירעון בהקשר לנכס מקרקעין/ רכב/ ירושה

במצב של חדלות פירעון הפרט נמצא בתנאים כלכליים קשים ומן הסתם אינו מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות ולפרוע את חובותיו כראוי.

הוראותיה של החקיקה הקיימת בנושא מתרכזות בעיקר על מתן הזדמנות נוספת לפרט זה על בסיס הליך משפטי שנועד לעזור לחייב לזכות בהפטר מחובותיו. הליך זה עשוי להיות קשה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה הנפשית.

יחד עם זאת, אנו דנים בהליך הבנוי ספציפית בכדי לעזור לבעלי קשיים כלכליים להתמודד עמם בצורה יעילה ולשקם את חייהם בכל היבטיהם כולל ההיבט הפיננסי. חשוב להזכיר גם כי למרות כל יעילות ההליך של חדלות פירעון, הינו כרוך בחשיפה ציבורית, השלכות משפטיות אשר כרוכות בכך, ונחיצות עקרונית להתמודד עם אתגרים כגון שימוע בפני בית המשפט, עריכת מאזנים, ומו"מ עם הנושים. למעשה, ההחלטה באם להתחיל את התהליך אינה פשוטה ודורשת שיקול דעת מאוזן על מנת לשקול את מרבית ההשלכות של צעד זה. במאמר זה אספנו את הנקודות העיקריות אשר כביכול יכולות גם הן לסייע לכם להבין את הנושא.

מתי ישנו צורך להיכנס להליך חדלות פירעון?

נכון לעכשיו קיים מספר תרחישים די נפוצים שדורשים את הכניסה לתהליך הנדון. אותם ניתן לייצג כדלקמן:

  1. חוב בלתי פרוע – מדובר במצב נפוץ שבו בן אדם נמצא בחוב בלתי פרוע, דהיינו אינו יכול לפרוע את החובות שלו לנושים.
  2. פשיטת רגל – במקרה של פשיטת רגל, הליך של חדלות פירעון נפתח בכדי לפרוע את החובות ולתת לחייב הזדמנות להתחיל את דרכו מחדש.
  3. חדלות פירעון תאגיד – אם חברה או תאגיד אחר אינם יכולים לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלהם תהליך של חדלת פירעון מהווה אופציה אופטימלית.

עיקרי התהליך

בהקשר של נכס מקרקעין, רכב או ירושה, הליך חדלות פירעון  כולל מספר שלבים:

  1. הגשת בקשה לפשיטת רגל או לפירוק חברה: הפרט או החברה יגישו בקשה רשמית לבית המשפט.
  2. מינויו של הנאמן: בית המשפט ימנה נאמן שיפקח על התהליך ויפעל למימוש נכסי החייב לטובת הנושים.
  3. מימוש הנכסים: הנאמן יעריך את כלל נכסי החייב, ויפעל למימושם.
  4. חלוקת התקבולים: הנאמן יחלק את התקבולים בין הנושים בהתאם לסדר קדימויות והוראות החוק.
  5. שחרור מהחובות: בתום התהליך, ובהתאם לתנאים, החייב יזכה לשחרור מרוב חובותיו.

סוגיית דירת מגורים בהליך חדלות פירעון

נכס המגורים מהווה אחד ההיבטים המרכזיים שיש לתת עליו את הדעת במסגרת הליך חדלות פירעון. החשש המרכזי של החייבים כרוך באפשרות להגיע אל המצב שבו דירת המגורים שלהם תימכר על ידי הנאמן לצורך פירעון החובות. במשרדנו, אנו מקפידים להסביר ללקוחותינו את הסיכונים הכרוכים בכך, אך גם להרגיע ולהבהיר כי בפועל, הנאמנים ובתי המשפט נגשים בזהירות רבה אל הסוגיה הרגישה הזו. מכירת דירת מגורים מתבצעת רק במקרים קיצוניים, והתכלית היא דווקא לשמור על קורת הגג של החייב.

השלכותיה של כניסה להליך חדלות פירעון על פעילויות עסקיות עתידיות

נושא זה הוא בין הנשאלים ביותר בקרב לקוחותינו. בתור משרד עורכי הדין המוביל בתחום, אנו מקפידים לספק ייעוץ מקיף ושלם בנושא זה. אנו בוחנים את כלל ההשלכות האפשריות של כניסה להליך חדלות פירעון על פעילויות ועיסוקים עתידיים של החייב. לדוגמא, אנו מסבירים ללקוחות את ההשפעה הצפויה על יכולותיהם לקבל הלוואות או אשראי לאחר קבלת הפטר. מדובר בהיבט חשוב, שכן גישה למקורות מימון עתידיים היא חיונית להשתקמותו הכלכלית של החייב. נוסף על כך, אנו מנתחים את האפשרויות העומדות בפני החייב לנהל עסק עצמאי. מיפוי נכון של ההשלכות בתחום זה מאפשר לתכנן את צעדיו הבאים של הלקוח שלנו בצורה אסטרטגית ונכונה. בפרט, על ידינו נבחנת מרבית ההשלכות האפשריות של הליך חדלות הפירעון במישור קבלת רישיונות והיתרים מקצועיים בעתיד. היבט זה עשוי להיות קריטי למי שעוסקים בתחומים מוסדרים, כדי לשמר את יכולותיהם לעסוק במקצועם.

ליווי צמוד בכל שלבי ההליך של חדלות פירעון

המקצוענות שלנו באה לידי ביטוי בכל שלבי ההליך. אנו מספקים ליווי אישי עבור כלל לקוחותינו החל מן הייעוץ הראשוני. לאחר אבחון את כלל נסיבות המקרה הספציפי שמולנו ואת כל הפרמטרים הרלוונטיים, מומחינו מעריכים האם ניתן לפעול לקבלת הפטר לאלתר או שמן הראוי להיערך לתקופת תשלומים קצובה, בהתאם לסעיפים המתאימים בחוק. לאחר מכן, אנו מלווים את הלקוחות בהגשת הבקשה לפתיחת ההליכים ובכל השלבים הבאים, תוך הקפדה על עמידה בתנאי החוק הנוגעים לשיתוף פעולה עם הנאמן, התנהלות כנה, היעדר עבירות חמורות וכושר השתכרות מינימלי. בשלב זה, אנו גם מיידעים את הלקוחות על החריגים ועל המצבים האפשריים לביטול ההפטר. לכן, אם פניתם למשרד עורכי דין אורה צימברג, תדעו שאתם בידיים הכי טובות שיש.